Jan Siegler: HELIOS Nephrite čekají na podzim velké věci!

Jan Siegler_HELIOS Nephrite

Jan Siegler pracuje jako team leader pro Enterprise analýzy. Vede tým lidí, kteří se starají o HELIOS Nephrite i jeho aplikační moduly. Momentálně intenzivně pracuje na podzimním releasu, který přinese celou řadu nových funkcionalit. Pojďme spolu s ním nahlédnout pod pokličku celého dění.

Jak dlouho pracuješ v Asseco Solutions?

Ve firmě pracuji už od roku 2008. Nastupoval jsem hned po vysoké škole na pozici testera. Po čtyřech měsících jsem ale přešel na pozici analytika a poslední tři roky pracuji jako team leader. Původně jsem chtěl nastoupit do týmu pro HELIOS Orange, ale osud tomu chtěl, že jsem skončil u HELIOSu Green a nyní u HELIOSu Nephrite.

Co obnáší tvoje práce?

V Asseco Solutions vedu tým lidí, kteří se starají o HELIOS Nephrite a jeho aplikační moduly. Jsou v něm převážně analytici, produktový specialista, dále koordinátor jádra, tester a dokumentarista. Zároveň intenzivně hledáme další nové lidi. Náš tým pracuje na jednotlivých releasech, které rozšiřují HELIOS Nephrite o nové funkcionality, zpracováváme připomínky zákazníků, pomáháme realizačním týmům a nebojíme se v případě potřeby zajet v roli konzultantů k našim zákazníkům.

Na čem novém pro zákazníky teď pracujete?

Teď pracujeme na několika projektech. Mezi hlavní připravované vychytávky patří modul pro projektové řízení, po kterém jsme měli poptávku od celé řady zákazníků. Další věc, kterou připravujeme, jsou žádanky. Ty míří hlavně na skladové hospodářství. Velkou připravovanou novinkou budou „uni mzdy“. Snažíme se soustředit na „uni company“, tedy na jeden systém spravující vícero organizací. To se typicky týká účetních firem, ale i holdingů, které v jednom systému spravují několik firem najednou. Od podzimního releasu budou moci takovíto naši zákazníci řešit z jednoho systému mzdové účetnictví pro všechny firmy najednou. Mezi našimi stávajícími zákazníky máme firmy, které pod sebou sdružují třeba 40 dalších společností. Právě pro ně to bude obrovská úspora času i kapacit lidské práce.

To ale není vše! Do podzimního releasu HELIOSu Nephrite chystáme i zbrusu nové CRM a pak funkcionalitu, o kterou nás žádala celá řada zákazníků – položkové schvalovací workflow. Co to v praxi znamená? Představte si, že máte například fakturu, která má sto položek. Jenže každou položku musí schvalovat někdo jiný, protože jde do rozpočtu jiného nákladového střediska. Od podzimního releasu bude možné nastavit pro každou jednu položku odlišné workflow s odlišnými schvalovateli a pravidly pro schvalování. Tady se opět neskutečně zrychlí elektronický tok dokumentů napříč firmou.

Když se dnes podíváš na HELIOS Nephrite a na jeho předchůdce HELIOS Green, co tě jako první napadne?

Já si už vůbec nedokážu představit, že bych teď nepracoval v HELIOSu Nephrite. Ani z pohledu jeho nových funkcí, ani z pohledu uživatelského prostředí. Je to obrovský skok vpřed, a to jsem byl na předchozí HELIOS Green hodně zvyklý. Teď, s více než ročním odstupem, kdy jsme sami jako firma na HELIOS Nephrite přešli, už mi HELIOS Green připadá jako z dávnověku. Mě na Nephritu nejvíc baví už jen to základní ovládání, to je prostě úplně jiný systém a já si to naplno užívám. A slýchám to ze všech stran, že jsme se přiblížili tomu, co dělá pro zákazníky Microsoft a co je pro ně přirozené, protože to používají. Ten systém je celkově jinde, a to včetně komunikace mezi uživateli. Bez komunikačního centra si to dnes už nedokážu vlastně představit. To je totiž přímo v Nephritu a odpadá tak dohledávání a psaní e-mailů. Když například potřebujete upřesnit informace k faktuře, tak je vždycky najdete přímo u ní. Jde o takový chytrý komunikační prostředek přímo v informačním systému. To se osvědčilo i v době koronaviru a home officů.

Když už je řeč o koronaviru, jak jste si v týmu poradili s jeho nástupem?

Překvapivě dobře. Ukázalo se, že náš tým je schopný pracovat jiným způsobem, kompletně z domova, a dál přinášet požadované výsledky. Přesto na stoprocentní home office nevěřím. Sám mám dvě děti a vím, jak velký to byl záběr, zvládnout při tom práci z domova. Osobně ale věřím, že poměr například dva dny doma a tři dny v práci není vůbec špatný. Home office se ukazuje jako dobrý třeba na provádění analýz nebo na nějakou systematičtější práci, do které se potřebujete ponořit. Pokud tedy doma máte takové klidné prostředí.

Koronavirus nás každopádně dostal mnohem dál. Naše běžná komunikace online se neuvěřitelně posunula. Máme daná pravidla, jak máme fungovat na home officu a jak se mají vést jednotlivé schůzky, a bezvadně nám to funguje. Přestože jsou lidé na různých pobočkách po republice, jsou si teď mnohem blíž právě díky online komunikaci.

Myslím si, že každá firma teď hledá nějakou rovnováhu s tím, aby lidi chodili do práce a tým se potkával. Z mého pohledu osobní kontakt nic nenahradí. Jde do toho ovšem efektivně zapojit i online komunikaci a naučit se sladit obojí. Je to podobné, jako když máte auto s asistentem jízdy – nemůžete se na něj absolutně spolehnout, ale když ho máte, je to vždycky mnohem lepší.